Torsdag:Halloweentips

Hej, hej!
Idag ska vi ju tipsa om olika halloweensaker så jag hade tänkt visa en enkel och rolig kaka/efterrätt och en nageldesign.
 
 
Kyrkogårdskakan:
Detta gjorde jag med min kompis i helgen.
Vi hade först tänkt göra marängspöken men det misslyckades totalt, så det fick bli en kyrkogård.
 
Receptet vi använde oss av:
4 äggvitor
3 dl socker
 
Gör såhär:
1.Sätt ugnen på 100 grader.
Vispa äggvitorna några minuter och tillsätt sen sockret lite i taget. (Det var här vi gjorde fel.)
Vispa till en blank, fast smet och häll ut den på en plåt täkt med bakplåtspapper.
2.Vi vet inte riktigt hur länge den ska vara inne men jag gissar lite mer än en halvtimme.
Vi hade inne den runt en halvtimme och den var nästan klar..
3. Ta ut den ut ugnen när den verkar färdig och dekorera den med marsmallows målade till gravstenar och spöken med choklad.
 
 
 
Vi passade även på att måla några extra spöken/zombies/skelett som vi stack grillpinnar i och satte i ett glas.
 
 
 
 
 
Sugar skull day of the dead nailart:
Denna nageldesignen hittade jag på youtube på kanalen Cutepolish.
Så jag tänkte att jag kunde prova den och det visade sig vara mycket lättare än jag trodde från första början.
(Men jag kan erkänna att det var ganska svårt att måla med vänsterhanden.)
 
Här är länken till videon: http://www.youtube.com/watch?v=HLMTXjJyxDU&feature=c4-overview&list=UUT8z80a4ESgO2Y4qajk-iXw
 
Om man inte har sådana nagelgrejsimojser -vet inte vad det heter- sådana som hon använder till runda saker.
Kan man använda en vanlig hårnål och tandpetare. Det gjorde jag.
 
Jag är jätteledsen men just nu fungerade det inte att ladda upp någon bild.
Datorn har blivit jättekonstig men om jag hinner så ska jag försöka ladda upp bilderna lite senare ikväll. 
Nu blir inlägget väldigt tråkigt men ni får fantisera om hur kyrkogården ser ut så länge. (naglarna finns ju på youtube.)
 
//Kajsa♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0