Min vecka i Barcelona!

Hej, ursäkta att detta inlägg kommer så pass sent. Har mycket att göra och kommer därför inte hinna skriva så mycket som jag ville. Lördag: Flygresan tog ca 3 timmar och 30 minuter om jag inte räknar med att vi mellanlandade i München. På Landvetter som vi flög ifrån gick jag in i Victoria secret. Vi bode i en lägenhet ganska nära stranden och samtidigt nära shoppinggatan La Rambla. Bilder kommer samtidigt som jag berättar om dagarna.
 
Söndag:
Detta var den varmast dagen, 25 grader! 
Vi var nästan hela dagen på stranden och på kvällen var vi och åt middag på en Tapas resturang. Här kommer bilder!
 
 
 
Måndag:
24 grader var det nu! 
Vi var på stranden fram till lunch och sedan gick vi och shoppade! Vi följde gatan La Ramla ett långt tag tills vi kom fram till centrumet, Plaza Catalunya med tre shoppinghus, ett litet, ett ungdomscenter och det största centret med 8 våningar, El corte Inglés! Vi stannade där ett tag och jag köpte ett par Uggs och en väska på vägen hem. På vägen hem handlade vi också mat eftersom vi hade tänkt att laga egen mat ett par dagar framöver.
 
 
 
Tisdag:
Vi valde att ta linbanan upp till Montjuic där det i somras var VM i simning och en del av simhoppen. När vi kom upp var det mycket kallt jämfört med dagarna innan ca 14 grader och vi valde att sätta oss på en resturang och äta lunch. Vi hade tur för bara fem minuter senare började det regna. När vi väl hade ätit klart så valde vi att gå vidare. Vi gick förbi simhoppsarenan utomhus, friidrottsarenan, simningsarenan för OLYMPISKA SPELEN  i OS 1992 men när vi kom fram till simningsarenan som det sas att VM hade varit i fick vi reda på att bassängen bara hade byggts för för VM och sedan hade rivits! Bassängen hade varit i en innomhusarena för idrottsevenemang. Vi åkte buss ner för berget till Plaza Espanya och till shoppingcentret där pappa köpte en jacka. Efter det åkte vi hem med hjälp av tunnelbana och åt vi middag hemma.
 
 
 
Onsdag:
Jag och pappa sprang till vattnet och tillbaka ca tre och en halv km. Det var molnigt. Nu var det dags att åka till Parc Güell som är en park i Barcelona ritad och konstruerad av Antoni Gaudí. After that we went to Passeig de Gracia with Metro for shopping and lunch. Vi åkte hem. 
 
 

 
Torsdag:
STRANDEN!!! Idag var det kallare än de två andra dagarna vi var på stranden. Vi åt lunch ute och gick sedan hem. Jag och pappa beslöt oss att gå till Plaza Catalunya igen, centrumet av La Rambla för att försöka hitta ett par nya solglasögon för att mina gick sönder. När vi kom hem igen med ett par nya solglasögon gick vi till kyrkan Santa Maria del Mare för att möta en av pappas vänner och äta middag. 
 
 
 
Fredag:
Kyrkan La Sagrada Família gick vi till. Vi fick stå i kö nästan 2 timmar. Den var väldigt fin innuti. Efter det åkte vi tunnelbana hem. Jag och pappa åkte tillbaks till Plaza Catalunya för att byta solglasögonen till ett par med lite mörkare ton. Vi åt mat hemma. 
 
 
 
Lördag:
Hem for vi....
Jag köpte ett 6 pack 60 ml i varje flaska med tre body mist och tre body lotion och en stor necessär i Victoria Secret på Landvetter.
 
Hoppas ni ni tyckte om att läsa det här och att det inte var tråkigt. (Vissa bilder var lite sneda, hoppas att jag kan lägga ut lite fler bilder senare.)
 
♥♥♥
 
Kramar Andrea

Kommentarer
Postat av: Elvirall- mode och frisyrblogg

Vilken härlig blogg ni har! Lust att göra ett bloglovinbyte? :)

Svar: Ledsen för att vi inte har svarat tidigare. Har du fortfarande lust att göra ett blogglovinbyte?
Andrea Kajsa Filippa

2013-11-27 @ 01:30:03
URL: http://elvirall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0